پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403 + تحلیل

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

نائب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران، پیرامون پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403، اینچنین بیان کرد که: اگر در سال جاری واحد های مسکونی نهضت ملی آماده و در بازار عرضه شوند، طبیعتاً شاهد نزولی شدن قیمت ها خواهیم بود.

مسکن ارزان می شود یا گران؟

این سوالی است که تو ذهن غالب مردم کشور ایجاد شده است و به شدت دنبال پاسخ این سوال می باشند.

داوود بیگی نژاد که مسئولیت نائب رییسی اتحادیه مشاوران املاک تهران را بر عهده دارد، طی این سوال، این گونه پاسخ داد که: ما اگر در سال جدید شاهد عرضه واحد های مسکونی در طرح نهضت ملی در بازار مسکن باشیم، پشت بند آن هم شاهد کاهش قیمت در بازار ملک نیز خواهیم بود.اگر چه که بازار مسکن نیز با تبعیت کردن از سایر بازار ها، از این قافله عقب نخواهد ماند.

بازار مسکن و ملک نسبت به سایر بازار های مالی با سرعت کمتری در برابر نوسانات قیمت ارز و دلار پاسخ می دهد. اما یک ویژگی منحصر به فردی دارد این است که عین فنر عمل خواهد کرد. هنگام صعودی شدن ناگهانی ارز و دلار، تغییرات محسوس در بازار ملک شاهد نخواهیم بود.

غافل از اینکه این بازار همچون فنری در حال جمع شدن هست و تغییرات اساسی در بازار ملک زمانی اتفاق می افتد که کمتر کسی انتظار این گونه تغییرات را دارد.

شاخص تورم مسکن در سال 1403

آقای دکتر شاهسوند کارشناس حوزه املاک و مستغلات گفت: با توجه به سیاست دولت که برای 1403 در نظر گرفته و پیرو اون برنامه های اقتصادی و برنامه بودجه ایی که به مجلس داده است، شاهد تورم و افزایشی شدن قیمت ها در حوزه کالا و هم چنین ملک و آپارتمان خواهیم بود.

که این شاخص حدوداً 30 تا 40 درصدی می باشد که البته اگر نظام واسطه گری و دلالی به میان بکشد، ممکن است از این درصد اعلامی هم فراتر برود.

بنابراین به توصیه کارشناسان و فعالان اقتصادی، اگر قصد خرید اجناس و کالای مصرفی را دارید، اللخصوص آهن آلات، قبل از شروع سال 1403 این کار را انجام دهید. با توجه به شاخص هایی که وجود دارد، قطعاً نرخ ارز و دلار، مسکن، هزینه های بازسازی ساختمان اعم از نصب سقف های کاذب و … صعودی خواهند بود.

اگر نمیدانید که سقف کاذب چیست؟ می توانید روی کلمه مورد نظر کلیک کنید تا مطلبی که در این زمینه آماده کردیم رو مطالعه کنید. در آنجا 0 تا 100 سقف کاذب و انواع آن را برای شما عزیزان شرح دادیم.

بهترین زمان خرید مسکن

در ابتدای سال 1403 که همراه با اعیاد باستانی نوروز هست و همچنین مصادف با ماه قرآن و بندگی می باشد، بازار مسکن میشه گفت به تعطیلی به سر می برد. که می توان گفت در این برهه بهترین زمان برای خرید مسکن می باشد.

از این رو میتوان پیشنهاد داد به کسانی که جهت مصرف و سرمایه گذاری تمایل به خرید آپارتمان یا ملک دارند، سریعاً در این فاصله زمانی اقدامات لازم را انجام دهند. تا برندگان بازار مسکن به حساب بیایند.

حالا نوبت به شما عزیزان می رسد. پیش بینی شما برای وضعیت بازار مسکن در سال 1403 چیست؟ آیا روند نزولی خواهد داشت یا صعودی؟ و اینکه استدلال شما در این زمینه چه خواهد بود؟

حتماً نظرات ارزشمند خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. چرا که مشارکت شما در وبسایت مستر رابیتس که متعلق به خود شماست، مایه دلگرمی واحد تولید محتوای این مجموعه خواهد شد. همچنین دیگران نیز که روزانه این صفحه از سایت مراجعه می کنند، نظرات شما در معرض دید اینا هم قرار می گیرد و اطلاعات خوب شما در این زمینه با عده کثیری از بازدید کنندگان به اشتراک گذاشته می شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینترنت شما ضعیف می باشد، در حال بارگذاری ....