وضعیت بازار مسکن در بهار 1403 – آیا گران می شود؟

وضعیت بازار مسکن در بهار 1403

پیش بینی وضعیت بازار مسکن در بهار 1403 یکی از مهم ترین و چالشی ترین مسائلی هست که فعالین این صنعت را به خواندن این مقاله توصیه اکید می شود.

طبق نقل و قول‌هایی که از سمت دبیر اتحادیه مشاوران املاک شده، در بهار ۱۴۰۳ با رشد نرخ دلار احتمال تکرار تجربه رکود تورمی در بازار مسکن وجود دارد.

 

وضعیت بازار مسکن در بهار 1403

سعید لطفی دبیر اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت بازار مسکن در بهار ۱۴۰۳ اینچنین خاطر نشان کرد که ابتدای سال جدید، دولت با اعلام رسمی نرخ تورمی، قطعاً شاهد این نرخ تورم در تمامی بازارها از جمله مسکن نیز خواهیم بود.

وی در ادامه گفت که در ماه اول سال یعنی فروردین به دلیل تعطیلات ایام نوروز و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان اشاره کرد که احتمال معاملات بسیار ضعیف می‌باشد. در ماه دوم از سال یعنی اردیبهشت هم بازار همچنان حالت رکود خود را حفظ می‌کند و منتظر شاخص‌های اقتصادی از جمله نرخ تورم می‌باشد. این نکته مورد عنایت قرار بگیرد که بازار مسکن بسیار بازاری محتاط است و تا به یک ثبات نسبی در این زمینه نرسد، همچنان معاملات در این بازار کم رونق می‌باشد.
لطفی بیان کرد که بازار مسکن حال حاضر تجربه رکود تورمی که در سال‌های گذشته شاهد اون بودیم رو دارد و سطح میزان معاملات کاهش پیدا کرده است و طبق تجربه بازار رکود تورمی سال‌های قبل، حتی در صورت رشد نرخ دلار، امسال هم حداقل تا پایان فصل بهار شاهد تکان آنچنانی در بازار مسکن نخواهیم بود.

سعید لطفی اضافه کرد: که با توجه به وضعیت کنونی کشور و کاهش قدرت خرید مردم، با افزایش قیمت‌های فعلی هم سطح انجام معاملات تغییرات آنچنانی پیدا نمی‌کند. و اگر هم این اتفاق بیفتد، قدرت خرید مردم بیش از پیش در بحث خرید کمتر و کمتر خواهد شد.

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

در ادامه دبیر اتحادیه مشاوران املاک پیرامون افزایش نرخ دلار و تاثیر اون در بازار مسکن افزود: قطع به یقین افزایش قیمت دلار بر روی بازار مسکن تاثیراتی دارد اما بازار مسکن هیچگاه اثر آنی در برابر این تغییرات نشان نمی‌دهد. که گویا همچون فنری در حال جمع شدن بیشتری هست تا اونجایی که ناگهان فنر از حالت جمع شدن خارج شود و یک تغییرات اساسی در بازار ایجاد کند.

ایشان خاطر نشان کرد دولت مردان طی ۸ ماهه اول سال ۱۴۰۲ با رویکرد و تدابیری که اندیشیده بودن توان مهار نرخ ارز و دلار در کشور را داشتند.
اما متاسفانه در ادامه با از دست در رفتن این افسار ما شاهد رشد بسیار زیادی در بازار ارز و دلار بودیم که به طبع این اثرات روی دیگر بازارها از جمله مسکن، خودرو، آهن آلات و رابیتس قابل مشاهده بود.
اگر نمی‌دانید که رابیتس چیست؟ و چه کاربردی دارد می‌توانید با کلیک این مقاله از سایت که بسیار کاربردی و مفید هست رو مطالعه کنید.
اما به عنوان جمع‌بندی از بابت وضعیت بازار مسکن در بهار ۱۴۰۳ باید گفت که در این سه ماهه اول سال شاهد تغییرات آنچنانی در بازار ملک نخواهیم بود و به زبان ساده‌تر باید گفت که فنر بازار مسکن در این فصل از سال در حال جمع شدن برای ماه‌ها و فصل‌های بعدی از سال خواهد شد.

با این تفاصیل، به نظر شما وضعیت بازار مسکن در بهار 1403 چگونه خواهد شد؟ افزایشی؟ کاهشی؟ یا رکود؟

حتما نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید تا ما هم بتوانیم از نظرات خوب شما استفاده کنیم و برای تولید محتوایی قوی تر از آن استفاده کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اخبار بروز این صنعت شما عزیزان می توانید شماره همراه خودتان را در باکس زیر ثبت کنید تا جزء اولین ها در دریافت اخبار روز کشور در حوزه ساختمان و صنعت باشید.

    آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اینترنت شما ضعیف می باشد، در حال بارگذاری ....