مالیات بر ارزش افزوده 10 درصد شد

مالیات بر ارزش افزوده 10 درصد شد

مالیات بر ارزش افزوده 10 درصد شد خبری که در همین ابتدای سال ۱۴۰۳ باعث بسیاری از چالش‌ها برای صاحبین کسب و کارها شد.
مالیات یکی از منابع مهم درآمدی دولت در سال‌های اخیر به حساب اومده که شامل انواع زیادی هست که دو نوع مستقیم و غیر مستقیم دارد.
مالیات بر ارزش افزوده چیست؟ اگر که شما عزیزان می خواهید در این زمینه اطلاعات کامل و جامعی را کسب کنید حتما این مقاله از وبسایت را مطالعه کنید. چرا که با تمام جزئیات این مسئله را باز کردیم و توضیح دادیم که اصلا مالیات بر ارزش افزوده چیست؟ این نوع از مالیات همان نوع غیر مستقیم مالیات در کشور به حساب می‌آید که از اسم آن معلومه به ازای ارزش افزوده‌ای که روی کالای تولید شده ایجاد می شود، اخذ می گردد.
به احتمال خیلی زیاد مستحضر هستید که نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد بود که در ابتدای سال ۱۴۰۳ این عدد به ۱۰ درصد تغییر پیدا کرده است.
بنابراین نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند و در حال حاضر از ۹ درصد مالیات و ارزش افزوده ۱۰ درصد شد.

نرخ مالیات بر ارزش افزوده

نرخ مالیات بر ارزش افزوده هر کالایی ممکن هست متفاوت باشد. زیرا همانطور که گفتیم این نوع از مالیات‌ها بر اثر ارزش افزوده‌ایی که روی کالا ایجاد می‌شود اخذ می‌گردد. طبیعیه که میزان پیچیدگی برای تولید هر کالایی متفاوت خواهد بود. از این رو نرخ ارزش افزوده هر کالایی با یکدیگر فرق می‌کند. اما میشه گفت غالب کالاها این نرخ یکی بوده و ارزش افزوده آنها ۱۰ درصدی می‌باشد.
در این بین یک سری از کالاها وجود دارند که از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند. و از آن طرف هم کالاهایی وجود دارند که مالیات بر ارزش افزوده آن از ۱۰ درصد نیز بیشتر می‌باشد.


کالاهای معاف در پرداخت مالیات ارزش افزوده:

نان

قند و شکر

برنج

گوشت


کالاهایی که بالاتر از ۱۰ درصد ارزش افزوده دارند:


سیگار

نوشابه

سوخت جت

مالیات بر ارزش افزوده 10 درصد شد

در جلسه‌ای که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۳ بهمن ۱۴۰۳ برگزار شد در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تو بخش درآمدهای دولت چنین تبصره‌ای تصویب شد:
« در سال ۱۴۰۳ نرخ مالیات بر ارزش افزوده موضوع ماده ۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ به میزان یک درصد افزایش می‌یابد »
که این اتفاق در ۳ فروردین ۱۴۰۳ رقم خورد و اجرایی شد بنابراین نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد تغییر پیدا کرده است که این موضوع شروع چالش هایی برای بعضی از صاحبین کسب و کار بوده است.

شما به عنوان صاحب کسب و کار چقدر این مسئله روی شما تاثیر گذاشته است؟ حتما نظرات خودتان را در این زمینه برای کارشناسان مجموعه ارسال کنید تا یک به یک آن توسط تیم پشتیبانی بررسی شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینترنت شما ضعیف می باشد، در حال بارگذاری ....