قیمت رابیتس کاری سقف ۱۴۰۳ + صفر تا صد اجرا

قیمت رابیتس کاری سقف سال 1403

قیمت رابیتس کاری سقف در سال ۱۴۰۳ با توجه به بخشنامه‌های جدید تو بخش حقوق و دستمزد، قطعاً سوال خیلی از سازندگان و پیمانکاران خواهد بود که در این مطلب به صورت کامل به این موضوع می‌پردازیم.


قیمت رابیتس کاری سقف یا همان قیمت راویز کاری به صورت هر متر مربع محاسبه می‌شود که قیمت رابیتس بیشترین تاثیر را در این بحث دارد که بسته به عوامل مختلف، می‌تواند متغیر باشد. که در این نوشته سعی داریم شما را با عوامل تاثیرگذار در قیمت رابیتس کاری سقف در سال ۱۴۰۳ آشنا کنیم.


بنابراین شما کارفرما و سازنده‌ای که این مقاله را می‌خوانید، در پایان مطلب با خیلی از جزئیات درباره هزینه راویزکاری سقف آشنا خواهید شد و از این به بعد حداقل هزینه‌ها را برای انجام این فرایند صرف خواهید کرد.

رابیتس یا راویز چیست؟

رابیتس یا همان راویز به توری فلزی مشبکی گفته می‌شود که از جنس گالوانیزه می‌باشد که این معلولی برای ضد زنگ بودن ست زیرا با روی اندود شدن ورق‌ها به گالوانیزه سبب شد تا در برابر رطوبت و خیسی زنگ نزند.


این محصول تا حدی کاربرد دارد که حتی در ساخت ساختمان‌های عظیم و برج‌ها هم از آن استفاده می‌کنند. رابیتس ها شامل انواع زیادی هستند که ۹ ستون، ۱۱ ستون، رابیتس ۱۳ ستون از نوع رایج در کشور به حساب می‌آید که ۱۳ ستون آن بیشترین مصرف را در بین سایر رابیتس ها در کشور دارد.

قیمت رابیتس کاری سقف

در سال ۱۴۰۳ با افزایش حقوق و دستمزد کارگران ما طبیعتاً شاهد افزایش نرخ رابیتس کاری سقف نیز خواهیم بود.
اگر بخواهیم هزینه رابیتس کاری رو بدون استفاده از مصالح به ازای هر متر مربع بگیم، باید گفت که رابیتس بندی سقف ۳۵ هزار الی ۴۰ هزار تومان، رابیتس بندی نور مخفی ۳۸ هزار الی ۴۲ هزار تومان، رابیتس بندی دیوار ۳۷ هزار الی ۴۱ هزار تومان و رابیتس بندی نمای ساختمان هم ۵۰ هزار الی ۵۵ هزار تومان می‌باشد.


حالا اگر بخواهیم این هزینه‌ها را با احتساب هزینه‌های خرید مصالح حساب کنیم باید گفت که تقریباً اعداد گفته شده دو برابر می‌شوند.
یعنی رابیتس بندی سقف ۷۰ هزار الی ۸۰ هزار تومان، رابیتس بندی نور مخفی ۷۶ هزار الی ۸۴ هزار تومان، رابیتس بندی دیوار ۷۴۰۰۰ الی ۸۲ هزار تومان، و رابیس‌بندی نمای ساختمان هم حدوداً ۹۵ هزار الی ۱۰۰ هزار تومان می‌باشد.


لازم به ذکر است که هزینه اجرت رابیتس کاری سقف همراه با مصالح وابسته به قیمت مصالح می‌باشد و ما نیز محاسبات را بر اساس میانگین قیمت‌ها انجام داده‌ایم.

هزینه راویزکاری سقف

سوال خیلی از دوستان این است که هزینه راویزکاری سقف به چه عواملی بستگی دارد؟ و چگونه تعیین می‌شود؟
بابت این موضوع باید گفت که یک پله باید عقب‌تر آمد. چرا که تقریباً میشه گفت هزینه اجرت راویزکاری سقف ثابت بوده، آنچه که متغیر است مواد اولیه لازم برای اجرای رابیتس کاری سقف می‌باشد که آن چیزی نیست جز رابیتس.

قیمت رابیتس کاری سقف تحت تاثیر مستقیم نرخ رابیتس است و قیمت رابیتس نیز مستقیماً تحت تاثیر مواد اولیه آن یعنی ورق‌های فولادی گالوانیزه می‌باشد که این نیز متاثر از قیمت ارز و دلار در کشور خواهد بود.
پس می‌بینیم که عوامل بسیاری تعیین کننده قیمت اجرای رابیتس کاری سقف می‌باشد که شما عزیزان به طور کامل با این عوامل آشنا شدید.

از این طرف قیمت رابیتس بر اساس شاخصه‌هایی که در تولید آن وجود دارد می‌تواند متغیر باشد که می‌توان به شاخصه‌های وزن هر برگ رابیتس، تعداد ستون و ضخامت آن اشاره کرد که بالا و پایین شدن هر یک از این خصوصیات، سبب کم و زیاد شدن قیمت‌ها می‌شود.

به طور مثال رابیتس های ۹ ستون نسبت به ۱۳ ستون از قیمت کمتری برخوردار هستند. یا رابیتس های سبک وزن و اصطلاحا گرم پایین نیز طبیعتاً از قیمت‌های مناسب‌تری نسبت به رابیتس های سنگین وزن برخوردار هستند.

عوامل موثر در نرخ راویزکاری
اینکه چگونه قیمت هر متر راویزکاری سقف را محاسبه کرد، بسته به عواملی است که می‌تواند متغیر باشد.
اولاً باید به حجم مصالح مورد استفاده در پروژه توجه کرد.
دوما باید پیچیدگی کاری را نیز سنجید که اینا عواملی هستند، که در نرخ راویزکاری موثر می‌باشند.
همچنین در اجرای رابیتس کاری سقف، هزینه‌هایی اعم از جوشکاری، آرماتوربندی و یا استادکار نیز وجود دارد که در این رابطه هم باید گفت که نرخ هر یک از این‌ها در بهای تمام شده پروژه راویزکاری سقف اثرگذار خواهد بود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینترنت شما ضعیف می باشد، در حال بارگذاری ....