فرایند تولید رابیتس چیست؟ 0 تا 100 + جزئیات کامل

فرایند تولید رابیتس چیست؟

فرایند تولید رابیتس سقف یکی از سوالات مکرر فعالان این صنعت می‌باشد که علاقه مند هستند که از نزدیک فرایند تولید راویز را مشاهده کنند.
ما در این مطلب به ترتیب به این موضوع می‌پردازیم که رابیتس چیست؟ چه کاربردی دارد؟ نحوه تولید آن چگونه است؟ و توسط چه دستگاه و ماشین آلاتی تولید می‌شود؟ اینکه قیمت رابیتس چگونه مشخص می‌شود؟ و مواد اولیه تولید رابیتس از چیست؟

رابیتس یا راویز چیست؟

رابیتس یا راویز به همان توری فولادی مشبکی گفته می‌شود که به عنوان یکی از متریال‌های پرمصرف و پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
واحد شمارش رابیتس، برگ می‌باشد که ابعاد استاندارد هر برگ ۶۰ × ۲۴۰ می‌باشد. بنابراین هر برگ رابیتس مساحتی حدود 1.44 متر مربع را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.
تنوع و مدل در رابیتس بسیار است که برمی‌گردد به وزن هر برگ آن که در حال حاضر در کشورمان از ۳۰۰ گرم تا ۱۵۰۰ گرم در هر برگ تولید می‌شود.
در ادامه فرایند تولید رابیتس ما به چشمه و ستون‌های آن اشاره می‌کنیم که دقیقاً چه هستند؟ و چگونه ایجاد می‌شوند؟ اما در این حد بدانید که رابیتس‌ها از لحاظ چشمه به ۲ دسته سه چشمه و دو چشمه تقسیم می‌شوند. از لحاظ ستون هم به سه دسته ۹، ۱۱ و ۱۳ ستون که بیشتر در کشور کاربرد دارند تقسیم بندی می‌شود.

فرایند تولید رابیتس چیست؟

مواد اولیه لازم و تشکیل دهنده رابیتس ورق‌های گالوانیزه می‌باشد که از ضخامت‌های 0.25 تا 0.60 برای تولید آن مورد نیاز هست. که بسته به وزن مورد نیاز هر برگ رابیتس، ضخامت مرتبط با آن نیز گزینش می‌شود.
فرایند تولید رابیتس شامل چندین مرحله است که با جزئیات کامل هر یک از آن را برای شما خواهیم گفت:


– مرحله اول: رول گالوانیزه با ضخامت مورد نظر که عرض ۱۰۰۰ یا ۱۲۵۰ دارد وارد دستگاه رول برش می‌شود. تا فرایند نوار بری و برش عرضی روی آن صورت بگیرد. یعنی ورق‌های گالوانیزه با عرض ۱۰۰۰ یا ۱۲۵۰ به رول‌هایی به عرض ۱۰ الی ۱۲ سانت تبدیل می‌شود.


– مرحله دوم: حالا رول‌های گالوانیزه که به طور کامل باز شده و عرض آن کمتر شد، باید توسط دستگاه جمع کن دوباره حالت رول طوری در بیاید که در مرحله بعدی مجدداً باید باز شود.


– مرحله سوم: رول‌های با عرض کمتر وارد دستگاه پانچ می‌شود که فرایند سوراخ کاری روی آن انجام شود تا در نهایت چشمه‌های رابیتس را شکل دهد.


– مرحله چهارم: بعد از فرایند پانچ، رول‌ها وارد دستگاه شیار زنی می‌شود که چون حالت ۷ هشتی دارد، ستون‌های رابیتس را در نهایت ایجاد می‌کند.

اگر دقت کنید که ستون‌های رابیتس یکی در میان هفت هشتی ست که علتش به شیاری هست که این دستگاه به آن وارد می‌کند.


– مرحله پنجم: در این مرحله ما برش طولی خواهیم داشت. حالا که فرایند پانچ و شیار انجام شد، دستگاه گیوتینی وجود دارد که در ادامه کار برش طولی ایجاد می‌کند. که بر اساس ابعاد استاندارد طولی که در ابتدای مقاله گفتیم سر اندازه 2.40 گیوتین برش را می‌زند.


– مرحله ششم: به مرحله پیش از پایانی می‌رسیم که در آن ورق‌هایی که عرض ۱۰ الی ۱۲ سانت دارند که فرایند پانج و شیار روی آن ایجاد شده و طول آن 2.40 می‌باشد وارد دستگاه کششی شده که با فرایند کشش، این ورق‌ها به عرض استاندارد یعنی ۶۰ سانتی‌متر می‌رسند.


– حالا می‌توان گفت که فرایند تولید رابیتس به پایان رسیده و در نهایت برای دپو منظم می‌بایست هر ۱۰ برگ را یک بسته و هر ۵۰ بسته را یک بندیل کنند و در نهایت برای کنترل کیفیت نهایی آن را با باسکول‌های سقفی وزن مورد نظر را یادداشت می‌کنند.


کل فرایند تولید راویز همین بود و هر آنچه که وجود داشت را به صورت ریز و جزئی برای شما عزیزان شرح دادیم.

عوامل تاثیرگذار قیمت رابیتس

همانطور که در این مطلب اشاره کردیم، مواد اولیه لازم برای تولید رابیتس ورق‌های گالوانیزه می‌باشند. که قیمت آن بسیار تحت تاثیر قیمت ارز و دلار می‌باشد. شاید برایتان جالب باشه که بازار آهن و فولاد بعد از بازار پتروشیمی حساس ترین بازار به قیمت ارز و دلار می‌باشد.
پس ما در رابیتس شاهد بازاری بسیار نوسانی و لحظه‌ای خواهیم بود. البته که شما عزیزان برای خرید رابیتس عمده نیاز به مرجعی دارید که این کار را بتواند برای شما انجام دهد و به صورت لحظه‌ای شما را با قیمت انواع رابیتس آشنا کند.
همکاران ما در مجموعه مستر رابیتس آماده پشتیبانی دائم و ۲۴ ساعته هستند که این امر برای شما خریداران عزیز میسر شود تا خریدی راحت و با تجربه خوب داشته باشید.

دریافت روزانه لیست قیمت رابــیـتس

برای دریافت روزانه لیست قیمت رابیتس درب کارخانه شماره تماس خود را ثبت کنید

    آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اینترنت شما ضعیف می باشد، در حال بارگذاری ....